FANDOM

Шаблон:Биография инфо Ахмед Демир Доган e български политик, основател на Движението за права и свободи (ДПС) през 1990 г. и негов председател до днес, бивш ръководител на терористичната организация Турско националноосвободително движение в България. Счита се за бивш и настоящ агент на Държавна сигурност;

Коментари и действияРедактиране

Биография Редактиране

1984 г. — кандидат на философските науки и научен сътрудник в Института по философия към БАН.

  • септември 1985 г. — включва се в организиране на съпротивата срещу т. нар. „възродителен процес, създава и поема ръководството на нелегалната организация "Турско националноосвободително движение в България". Организацията не е терористична, в програмата и ясно се сочи, че става въпрос за "Война без оръжие", а само за извоюване на религиозни и етнически права на турското малцинство в България.

12.VІ.1986 г. Арестуван и изпратен в Главно следствено управление за 6 месеца и 15 дни, където лежи в килия за смъртни.

  • ааприл-май 1987 г. — съден и осъден при закрити врати от Варненския окръжен съд на 10 г. лишаване от свобода като създател на противодържавна организация. Aмнистиран след отмяната на чл. 233 от Наказателния кодекс на 27.ХІІ.1989 г.
  • 1986-1989 г. — лежи последователно в Софийския, Старозагорския и в Пазарджишкия затвор.* 1990 г. — учредител и председател на Движението за права и свободи от създаването му на 4 януари 1990 г.

Доган е избиран за депутат във всички Народни събрания след 1990 г., но системно не посещава парламентарните заседания, въпреки че е задължен да присъства според Правилника за устройството и дейността на Народното събрание. По този повод обяснява, че използва това време за по-полезни дейности.

През 2004 г. е награден от президента Георги Първанов с орден „Стара планина“ I степен „за заслуги към етническия мир и демокрацията в България“. Три месеца по-късно връща ордена тъй като Първанов се готви да връчи същия и на главния прокурор по времето на Възродителния процес Васил Мръчков.[1]

При предизборната си кампания за Парламентарни избори 2005, заявява открито в предаването Шоуто на Слави по bTV, че финансирането на движението му, както и финансирането на всички други политически партии, става чрез „обръч от фирми“.

Семейство Редактиране

Доган се е женил 2 пъти. Има син Демир и дъщеря Демет. В момента живее на семейни начала с манекенката Алтен Алиева.

Източници Редактиране

  1. Шаблон:Cite news

Външни препратки Редактиране

Шаблон:Уикицитат

de:Ahmed Dogan en:Ahmed Doğan fr:Ahmed Dogan tr:Ahmed Doğan