FANDOM

Шаблон:Биография инфо

Бойко Методиев Борисов е съвременен български политик, охранител, каратист и от 10 ноември 2005 г. е настоящият кмет на София. а

Основна тематикаРедактиране

За 4-те години, в които Бойко Борисов е кмет на София, той не реши нито един проблем на града.

БиографияРедактиране

Роден е на 13 юни 1959 г. в село (днес град) Банкя.

Баща му е Методи Борисов, а майка му е Венета Борисова.

През 1982 г. завършва Висшата специална школа на МВР с чин младши лейтенант в специалност „Противопожарна техника и безопасност“. Същата година постъпва на работа в Софийско градско управление като командир на взвод, а по-късно е командир на рота. От 1985 г. до 1990 г. е преподавател във Висшия институт за подготовка на офицери и научноизследователска дейност (ВИПОНД) на МВР. Защитава дисертация на тема „Психо-физическата подготовка на оперативния състав“. От 1982 г. до 1990 г. работи на различни служби в МВР.

След 1978 г. се занимава активно с карате, и през годините работи като треньор на националния отбор на България по карате, както и като съдия на международни срещи по карате.

През 1990 г. напуска системата на МВР, отказва да се деполитизира и остава член на БКП. През 1991 г. основава частната охранителна фирма „Ипон-1“ ООД, която осигурява охраната и на личности като Тодор Живков и Симеон Сакскобургготски. „Ипон-1“ членува в Световната организация на охранителите IAPPA, а Бойко Борисов е персонален член на организацията.

През 2001 г. е назначен на длъжност „главен секретар на МВР“ и е повишен в чин „полковник“ от МВР. В началото на 2002 г. му е присъдено звание „генерал-майор“ с Указ на президента Георги Първанов, а през 2004 г. е удостоен със звание „генерал-лейтенант“.

Политическа кариераРедактиране

Файл:Boiko.jpg

На Парламентарни избори в България 2005 Бойко Борисов е кандидат за народен представител в два многомандатни избирателни района, издигнат в листите на Национално движение Симеон Втори. Въпреки че избирателите го посочват за депутат, той се отказва в полза на работата си в МВР, която напуска през септември.

През октомври 2005 участва като независим кандидат в частичните кметски избори в София, стига до балотаж (срещу Татяна Дончева от БСП) и е избран. Полага клетва като столичен кмет на 10 ноември 2005 година.

През март 2006 г. е основана организацията Граждани за европейско развитие на България (ГЕРБ), в която Бойко Борисов официално не участва, но която е свързана с близки до него хора, и чрез която той изказва намерения евентуално да участва на избори, когато тя се превърне в партия. На 3 декември същата година е създадена и партия ГЕРБ, в която отново Борисов не участва, поради задълженията си като кмет на София, но се нарича неин „неформален лидер“ и практически я ръководи.

Участия във фирми Редактиране

БОЙКО БОРИСОВ участия във фирми:1. Ипон-1\\\"ООД, регистрирана на 13.09.1991 год. на адрес София, ул. \\\"Раковски\\\" 209. В тази фирма Бойко Борисов е съдружник с баща си (Методи Борисов Георгиев), Живко Делчев Делчев и Павел Методиев Алексиев. 2. \\\"Ипон-2\\\"-ООД, регистрирана в края на 1992 год. на същия адрес, в която е съсобственик с Цветелина Бориславова. 3. \\\"Ипон-Агенция за сигурност и охрана\\\"-ООД, регистрирана през м. април 1998 год. на адрес: София, ул.\\\"Гечкенли\\\" 4. Съдружници и управители - Владимир Петев и Васил Калугеров. Изпълнителен директор - Младен Георгиев. 4. \\\"Интербулпред\\\"-АД, регистрирана през есента на 1997 год. на адрес София, бул.\\\"Г.М.Димитров\\\", бл.3, ет. 6. и уставен капитал 1 млн.лв. Съвет на директорите - Бойко Борисов, Евстати, Гюров, Чавдар Чернев, Румен Николов, Димо Кръстинов, Владимир Петев. 5. \\\"Тео Интернационал\\\"-АД, Бургас - до лятото на 1996 год. Бойко Борисов е член на Съвета на директорите заедно с Румен Николов \\\"Пашата\\\". Впоследствие са заменени от Иво Каменов Георгиев и Недялко Кирезиев. В периода 1994–1997 \\\"Тео интернационал\\\" е уличена в производство на фалшиви цигари \\\"Марлборо\\\" и \\\"Мелник\\\" във фабриката й в Крайморие. Борисов се оттегля от нея на 24.06.1996, след скандала и бягството на третият собственик – Емил Райков. Аферата е разкрита още на 25.03.1995 г., но тогава делото било смачкано и фабриката продължила да произвежда още 2 г. Налице е информация, че Бойко Борисов и Румен Николов “Пашата” изобщо не са разпитвани за разбитата фабрика. Има данни, че доверен информатор от I РПУ-Бургас е предупреждавал фирмата за предстоящите проверки. По това време шеф на РПУ-то е Георги Пенев - пенсиониран от Бойко Борисов с почести и назначен през м. ноември 2001 г. за регионален директор на охранителната фирма “Ипон”. 6. \"Джи енд Би травъл къмпани\", регистрирана през есента на 1994 год. и свързана със СИК. СЪДРУЖНИЦИ са Бойко Борисов, \"София Делта\"-ООД и др. През април 1996 год. фирмата е одобрена за купувач на 55 % от акциите на грандхотел \"София\" за 595 млн.лв. (8,5 млн. долара). Впоследствие сделката е разтрогната, поради неизплащане на първата вноска. 7. \"Прахайм\"-ООД - Червен бряг, учредена през 1996 год. Дейност – производство на сапуни и миещи препарати. Съдружници - Бойко Борисов, Цветелина Бориславова и \"Прайм инвестмънт тръст\"(един от учредителите и основните акционери на ТСБанк,). Управители – Цветелина Бориславова и Алипи Алипиев. 8. \"Будоинвест\"-ООД Съдружници: Румен Цветков, Алексей Петров, Бойко Борисов (до м.август 1998 год.) 9. \"Би енд Пи Комерс\"-ООД, регистрирано през м.май 2001 год. на адрес: София, ул. \"Любен Каравелов\" 83, ет. 2. Съсобственици - Бойко Борисов и Пламен Тачев Петров. 10. \"Цебра\"- ООД, регистрирано през 1994 год. Съдружници - Бойко Борисов, Цветелина Бориславова, Живко Делчев. 11. Ти Би Ай - 97\". Съдружници - Бойко Борисов, Тодор Толев. 12. \"Сириус-2\"- ООД, регистрирано през 1992 год.Собственици – Бойко Борисов и Цветелина Бориславова. 13. \"Химтекс\"- АД. Членове на съвета на директорите Бойко Борисов, Цветелина Карагьозова и Мирослав Дерменджиев до 1997 год. Впоследствие в СД на дружеството влиза майката на Цветелина.

Външни препратки Редактиране

Шаблон:Уикицитат

Шаблон:Пост начало Шаблон:Пост Шаблон:Пост край

de:Bojko Borissow en:Boyko Borisov es:Boiko Borísov fi:Boiko Borisov fr:Boïko Borisov pl:Bojko Borisow